کاشی و سرامیک
نوشته شده توسط : پرنیان

امروزه سهم زیادی از وظیفه زیباسازی و مقاومت فضاهای مختلف از ساختمان بر عهده کاشی و سرامیک قرار دارد. این محصولات از گذشته تا به امروز نقش زیادی در ساختمان‌سازی داشته‌اند و دستخوش تغییرات زیادی شده‌اند. با پیشرفت علم و صنعت ما شاهد افزایش دوام و کارایی کاشی و سرامیک بوده‌ایم و همینطور کاربردهای این محصولات افزایش زیادی داشته است.

نحوه تولید کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک‌ به محصولاتی گفته می‌شود که پایه‌ای بر اساس خاک رس دارند و توسط لعابی سخت پوشش داده شده و در کوره به مقاومت می‌رسند. در تولید کاشی و سرامیک‌های جدید از انواع خاک رس، سنگ، فلز، کوارتز، فلدسپات، ماسه و … استفاده شده است. با توجه به مورد استفاده کاشی و سرامیک و میزان مقاومت آن، این مواد در درصدهای گوناگون با یکدیگر ترکیب شده و پایه کاشی و سرامیک را تشکیل می‌دهند.

سپس از این ملات تولید شده، قالب‌گیری انجام می‌شود و محصولاتی در سایزهای مختلف برای مصارف گوناگون، قالب‌گیری می‌شود. کاشی‌های قالب‌گیری شده را به دستگاه خشک‌کن انتقال می‌دهند. توجه کنید که در این قسمت بِیس اولیه کاشی تولید شده و کاشی هنوز خام است. از این پس کارخانجات مختلف از یکی از این دو روش برای تولید کاشی و سرامیک استفاده می‌کنند. روش اول پخت دو آتشه است. در این روش ابتدا کاشی را به کوره برده تا پخت اولیه انجام شده و کاشی سخت شود.

سپس از لعاب روی کاشی استفاده می‌کنند و مجدد کاشی را داخل کوره قرار می‌دهند تا پخت نهایی انجام شود. دقت نمایید که در دو مرحله کاشی و سرامیک پخته خواهد شد. در روش دوم که در برخی از کارخانجات کاشی و سرامیک مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌ پس از خروج کاشی از دستگاه خشک‌کن، سطح کاشی را به لعاب آغشته کرده و سپس به کوره هدایت می‌کنند.

در این روش تنها یک بار کاشی در کوره قرار می‌گیرد و پخته می‌شود. روش پخت تک‌آتشه پیچیدگی‌هایی دارد و در صورت خطا، احتمال ضایعات در تولید بالاتر می‌رود بنابراین بسیاری از کارخانجات برای تولید کاشی و سرامیک از روش دوآتشه استفاده می‌کنند.

 

برای مطالعه ادامه مطلب در لینک زیر وارد شوید :

 

کاشی و سرامیک





:: برچسب‌ها: کاشی و سرامیک , کاشی , سرامیک , خرید کاشی و سرامیک ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: